A A A
SmodBIP
To jest wersja archiwalna z dnia 16.08.2022, zobacz aktualną wersję tej strony.
Zmiany wprowadzono z powodu: Aktualizacja treści.

Zadania i kompetencje

Cele i zadania Powiatowej Stacji

§ 2.1.

Podstawowym celem Powiatowej Stacji jest sprawowanie zapobiegawczego i bieżącego nadzoru sanitarnego oraz prowadzenie działalności zapobiegawczej i przeciwepidemicznej w zakresie chorób zakaźnych i innych chorób powodowanych warunkami środowiska, a także prowadzenie działalności w zakresie profilaktyki chorób i promocji zdrowia.

Powiatowa Stacja zapewnia realizację zadań Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Turku, zwanego dalej „Powiatowym Inspektorem”, w szczególności poprzez:

  1. wykonywanie czynności kontrolnych;
  2. opracowywanie ocen i analiz środowiskowych warunkujących zdrowie ludności;
  3. działalność przeciwepidemiczną;
  4. opracowywanie analiz i ocen epidemiologicznych oraz stanu higieniczno-sanitarnego;
  5. prowadzenie postępowania administracyjnego i postępowania egzekucyjnego;
  6. przygotowywanie wniosków o ukaranie w sprawach o wykroczenia;
  7. przygotowywanie spraw związanych z wszczynaniem i prowadzeniem dochodzenia oraz wnoszenie i popieranie oskarżenia w postępowaniu uproszczonym według odrębnych przepisów;
  8. inicjowanie, organizowanie, prowadzenie, koordynowanie i nadzorowanie działalności w zakresie profilaktyki chorób i promocji zdrowia;
  9. nadzorowanie oraz egzekwowanie higienicznych warunków pracy w zakładach pracy;
  10. prowadzenie postępowania w sprawach stwierdzenia choroby zawodowej;
  11. prowadzenie spraw w zakresie zapobiegawczego nadzoru sanitarnego;
  12. sprawowanie nadzoru nad higieną środowiska zakładów nauczania i wychowania oraz placówkami wypoczynku i rekreacji dzieci i młodzieży;
  13. sprawowanie nadzoru nad warunkami higieny środowiska obiektów użyteczności publicznej oraz miejsc zbiorowego wypoczynku i rekreacji;
  14. sprawowanie nadzoru nad warunkami zdrowotnymi żywności, żywienia oraz materiałami i wyrobami przeznaczonymi do kontaktu z żywnością oraz produktami kosmetycznymi;
  15. prowadzenie spraw związanych ze statystyką publiczną;
  16. opracowywanie projektów planów pracy oraz sprawozdań z działalności Powiatowej Stacji;
  17. prowadzenie spraw pracowniczych, ekonomiczno-administracyjnych, finansowych Powiatowej Stacji;
  18. wykonywanie innych zadań Państwowej Inspekcji Sanitarnej wynikających z ustaw i przepisów wykonawczych.


Opublikował: Admin PSSE
Publikacja dnia: 16.08.2022
Podpisał: Jarosłąw Balew
Dokument z dnia: 27.12.2011
Dokument oglądany razy: 2 301